Skip to content

Din Farm in the City Book Review

14 de februar de 2021

Som både en ivrig leser og en liten fanatiker, er jeg alltid på utkikk etter gode hagebøker å dele med alle som vil lytte. Your Farm in the City: An Urban Dweller’s Guide to Growing Food and Raising Animals (Black Dog & Leventhal, 2011) av Lisa Taylor og Seattle Tilth er et utmerket sted å starte for alle som er interessert i å praktisere moderne hjemmeteknikker uansett hvor du bor.

La oss starte med det åpenbare som er den fysiske tilstedeværelsen av boken som i dette tilfellet er verdt å diskutere. Det er nøyaktig hvorfor jeg i tiden med e-bok galskap fortsetter å kjøpe ikke-fiksjon lesestoff i sanntid. Sidene med runde hjørner har denne tykk-myke og jordiske følelsen for dem, og kunstverket er tilfredsstillende på den gamle måten. Hatten min er på redaksjonen og forlaget.

Når det gjelder kjøtt og poteter som ligger mellom dekslene: Det hele består av fantastiske informasjonsbiter i bitstørrelse, noe som gir den en utmerket lesbarhetsfaktor (det er personlig en av mine favorittmåter å både lese og skrive). Selv om den er rettet mot urbane og forstedlige beboere, tilbyr den gode små oppdrettspraksiser uansett hvor du bor.

Det er en spennende og oppmuntrende bok som åpner døren for mange av de nåværende organiske trendene vi ser i verden i dag. Fra å dyrke grønnsaker og frukt, til grunnleggende jordsmonn, til å oppdra dine egne bier. Det fortsetter med å diskutere hvordan kyllinger, ender, kaniner og geiter også kan passe inn i dine urbane gårdsplaner. Selv om det ikke går i utrolige detaljer om hvert emne, har Farmen din i byen massevis av tips og ideer som ligger mellom sidene som vil få tankene dine til å svømme med det som kan være mulig i ditt eget lille hjørne av verden.

Nevnte jeg prøven gårdsbruk bak? Det er kanskje en liten ting, men jeg elsker disse mock-ups og trodde de virkelig la til litt. Det er omtrent elleve ordningseksempler for forskjellige urbane gårdsstørrelser i henhold til kvadratmateriale som begynner med containere på en uteplass. Farmen din i byen er den perfekte introduksjonen til alle som noen gang har vært interessert i å bli litt mer selvforsynte.

Gården din i byen: En urban boligveiledning for å dyrke mat og dyrke dyr av Lisa Taylor & Seattle Tilth

Paperback: 336 sider
Forlegger: Black Dog & Leventhal Publishers (23. februar 2011)